donderdag 8 augustus 2013

Kleedjes met zwier!


Mijn dochters houden van rokjes met zwier en zijn behoorlijk kieskeurig.  Geregeld naai ik op vraag van mijn mormels.
 
Patronen en modellen worden altijd eerst met veel zorg bestudeerd en indien nodig hier en daar wat aangepast. Al blijf ik hier voorzichtig in gezien mijn ‘beginners’ status. Ik ben al blij dat ze mijn creaties willen dragen, twee van hen hebben immers (bijna) reeds de puberleeftijd bereikt. (Op zo een moment heb ik spijt dat ik niet veel eerder ben beginnen naaien. )
 
 


 
 
Het laatste project dat hier gemaakt werd is een kleedje voor ons midi-mormel. Dochterlief koos de Petit Pan stof zelf bij Bambiblauw tijdens ‘De Bonte Fabriek’.
 


 
 
Het bovenstuk komt uit het ‘Homemade mini couture’ boek. Al werd het patroon wat aangepast aangezien de dochter niet meer past in een 10 jaar en geen tailleband wou zoals het boek voorschrijft. (Ik kijk nu al uit naar haar boek voor tieners en volwassenen.)
 
Het rokdeel werd gemaakt met behulp van ‘De rok in zes  delen’ handleiding van Emma en Mona en voor de finishing touch gingen we even langs bij Veritas.

1 opmerking: