vrijdag 6 september 2013

Curieuzeneuzemosterdpot


Ik ben nogal nieuwsgierig van aard. Wil graag weten hoe de dingen in elkaar zitten, hoe ze tot stand komen. Volgens mijn papa heb ik mijn wipneus daaraan te danken?!?

Dus toen men mij vroeg om mee te werken aan het schrijven van een leerwerkboek vond ik dat wel een leuk idee. Al was het alleen maar om het hele ‘hoe komt een boek tot stand’ proces in levende lijve te kunnen/mogen meemaken.

Het thuisfront werd om toestemming gevraagd en na hun akkoord ging ik aan de slag.

Ik moet u hier vast niet bij vertellen dat er het afgelopen jaar een heleboel me-time in dit project kroop. Uren bracht ik achter de computer door, tot in ItaliĆ« toe. Teksten werden geschreven, herschreven, nogmaals aangepast,… na opmerkingen van medeauteurs en nalezers. Figuren werden gezocht, lay-out werd gecontroleerd,…

Mini-mormel kwam meermaals naast mij staan met zielige oogjes en de vraag of het boek nu eindelijk bijna af was.

De verlossende mail met de mededeling ‘Jullie werk als auteurs zit erop.’ werd dan ook op gejuich onthaald.

Na ons Denemarken reisje stroomden er hier in mondjesmaat pakketjes toe.
 

Pakketjes met boeken en handleidingen.

 
 
De dochters vinden het best wel stoer dat mama haar naam op de kaft staat te pronken. De oudste hoopt zelfs stiekem dat ze op haar school het boek ook gaan gebruiken. Al was het maar alleen om te kunnen zeggen: ‘Mijn mama heeft dit boek mee geschreven.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten