zondag 8 februari 2015

Simplicity 2594

Na al het truiengeweld van de laatste weken / maanden werd het tijd om nog eens iets voor mezelf te maken. Geruime tijd, sinds ik haar versie zag, stond het Simplicity 2594 patroon op het 'to-sew'-lijstje.
 
 

Tijdens de stockverkoop van Mis-en-plis zag ik dit zijde-achtige vogelstofje. Een couponnetje van om en bij de 80 cm. Dat moest net lukken.


Het werd een beetje puzzelen om alles uit de stof te krijgen. Het stofje zelf werkte ook niet bepaald goed mee, echt een verschrikking om te knippen. De stof kroop overal naartoe.  Gelukkig deed de naaimachine niet moeilijk.



Heel blij met het eindresultaat trouwens. De blouse is echt een zaligheid om te dragen.


18 opmerkingen:

  1. Oh wauw!!!!!!!! Prachtig!
    P.S. Ik dacht een bekend gezicht te zien op de Strass stocksale maar ik twijfelde... Spijtig dat ik je niet even heb kunnen spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw!!!!!!!! Prachtig!
    P.S. Ik dacht een bekend gezicht te zien op de Strass stocksale maar ik twijfelde... Spijtig dat ik je niet even heb kunnen spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En heel goed gecombineerd met dat vestje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je koos er wel een heel mooi stofje uit! Ik knipte hier onlangs in eentje met dezelfde manieren, alleen van een hele slechte kwaliteit ... en nu ligt het in een hoekje (een tussenstap naar de vuilbak)!
    Het model blijft top hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, heel mooi! Als ik dit glanzende zijdeachtige stofje zie, heb ik meteen zin om nog een derde versie van de simplicity te maken. Het model komt echt goed tot zijn recht is deze prachtige stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap! Vogelstofjes zijn mijn favoriet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is super!!!! Zulke dunne stoffen... daar durf ik me nog niet echt aan wagen!
    Prachtig! Ik zou het zo kopen mocht het in de rekken hangen!!

    BeantwoordenVerwijderen