vrijdag 27 november 2015

De tas van oma

Begin augustus was oma jarig, en de oma's van tegenwoordig die hebben al alles.


Een gepast cadeau vinden bleek dan ook niet zo eenvoudig tot oma opperde dat ze wel een tas kon gebruiken. Voor mij het perfecte excuus om nog een tassenboek in huis te halen. 


Uit 'De tas van Annelies' werd in overleg met oma gekozen voor eenvoudige tote bag. Eentje met veel plaats om boeken uit de bib mee op te halen.


In de stoffenvoorraad lag nog een stevige canvas stof die we twee zomers geleden meebrachten uit Kopenhagen. De combinatie met zwart nepleer en een fel contrasterend stofje lag voor de hand. Bijpassende tassenband werd onderweg naar huis in de Stoffenkamer gehaald. En om de tas de nodige stevigheid te geven gebruikte ik decovil light.


Eén ding staat vast, ze zullen haar zien komen in de bib.

10 opmerkingen:

  1. Zalig! En zeggen dat ik het zelf kan en al jaren zeg, nu maak ik eens een degelijke 'bib'-waardige tas ... Ik durf het bijna niet te schrijven, maar ik kocht er eentje uit de soldenbak in de Aldi ... alleen niet eentje om trots op te zijn. Maar goed, deze zak zet ik op mijn Pinterest en dan schiet ik op een dag misschien wel in actie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon kan woensdag al worden overgenomen!!!
      Een 'mama-cadeau' voor onder de kerstboom?!

      Verwijderen
  2. Toffe tas,wie weet maak ik er ook nog wel eentje om hier te gebruiken om naar de bib te gaan.Nu hebben we er een toen ik nog maar pas kon naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige boekentas voor een hippe oma !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon met dat fuchsia, helemaal mijn ding, al ben ik nog lang geen oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een hippe oma met zo'n tas! Knap met die felle hengsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw! Met zo'n tas kunnen die bibbezoeken alleszins niet meer stuk. Hippe oma hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo geslaagd! Annelies zei me gisteren dat de Lili de meest gemaakte tas uit het boek is, ik maakte er zelf ook nog eentje vorige week. We love Lili!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, we love Lili! Vooral wanneer ze zo mooi zijn als dit exemplaar. Heel tof gedaan met dat nep-leer, oma is een echte geluksvogel!

      Verwijderen