donderdag 12 november 2015

Oorzaak en gevolg

Geconditioneerd zijn wij, of althans ik toch.

Tien jaar lang stak er een bepaalde routine in mijn werkweek, tien jaar lang bleek vrijdag een lesvrije dag. Een dag waarop ik gezellig alleen thuis achter mijn bureau zat te werken voor school, zodat ik mij tijdens het weekend geen zorgen meer moest maken over nog te verbeteren toetsen of voor te bereiden lessen. En plots op 1 september was het uit met het mooie liedje, want sinds het begin van dit schooljaar moet ik alle dagen op het appel verschijnen. 


Geen ramp zou u denken en dat is ook zo, ware het niet dat het lijf protesteert. Mijn lichaam moet wennen aan het nieuwe weekschema en dat gaat minder vlot dan ik had gehoopt. 

  
Misschien komt het ook omdat ik te veel hooi op mijn vork heb genomen want na jaren wikken en wegen, heb ik mij eindelijk ingeschreven voor de cursus patroontekenen op dinsdagavond. Die ene avond per week valt best mee, het is de combinatie met de naailes op woensdagavond die erover is. Bijgevolg moest ik hier downsizen waardoor het akelig stil bleef op mijn webstek, waardoor ik na deze lessenreeks de naailes op woensdagavond tijdelijk ga bannen, waardoor ik de Compagnie M. wedstrijd met spijt in het hart braaf aan mij liet voorbij gaan, waardoor ik mijn workshop maaksel nog aan jullie moet tonen.


Voor dit laatste reed ik eind augustus richting Framalo, of beter ik reed naar Gentbrugge waar Marthe mij oppikte om op een ietwat meer ecologische manier richting Merkem te rijden. En het was best gezellig in de auto, zo gezellig dat we door ons geklets de afslag misten en een ietsiepietsie te laat op de afspraak verschenen. 


Eenmaal ter plaatse waagde ik mij aan een Nina broekrok voor mezelf in een paarse stof die ik bij Jo De Visscher ging halen. Het werd een leuke dag waarin we werden verwend door gastvrouw Kathleen met lekkere broodjes, waar ik allerlei prachtige Compagnie M. creaties rondom mij zag verschijnen, waar Marthe mijn ik-heb-wat-stof-over-aan-mijn-poep probleem oploste, waar ik mocht snuisteren in een knopencollectie om U tegen te zeggen.


En gelukkig voor mij staat er af en toe ook eens een weekje vakantie op de planning. Een week om te herbronnen in de bossen,  een week met stralend weer, een week waarin ik de dochter bereid vond foto's van mij te nemen. Tja, wat moet een puber anders zonder wifi ;)

4 opmerkingen:

  1. Leuk om nog eens iets van jou te lezen. Nu ik je ook in het echt mocht ontmoeten, voelt het nog vertrouwder aan ;-)
    Leuk, zo'n persoonlijke workshop met maataanpassingen volgen!
    Ik sta daar wel van te kijken dat je 10 jaar dezelfde vrije dag had, bij ons is dat elke keer afwachten tot 2 dagen voor het schooljaar en is er van regelmaat geen sprake.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er heel gemakkelijk uit om te dragen, tof!
    Niet echt iets wat rond mijn lijf zou passen .... daarom tikkeltje jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie outfit! Dat stofje ziet er echt zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet leuk zijn, zo'n workshop volgen met Marthe zelf erbij, dan krijg je meteen alle nodige trips en tricks aangereikt.
    En 10 jaren lang min of meer hetzelfde weekrooster? Dat kan ik mij niet voorstellen, lijkt me handig - als je het een goed rooster vindt, tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen