woensdag 6 april 2016

Haar liefde voor zomerzwanen

Blogposts lezen doe ik wijselijk alleen. Mijn 'to sew' lijstje zou anders onmeetbare proporties aannemen met drie dochters in huis. 


Projecten die door mijn preselectie geraken worden vervolgens voorgelegd aan mijn kritische jury.  Zo ook bij de Gloria top, waarvan het gratis patroon reeds enkele weken op de blog van Emma en Mona te vinden is. Maud keurde het topje goed maar spotte vooral een zwanenstofje. 


En hoewel mijn liefde voor het stofje nog wat moest groeien, deed ik wat iedere moeder in zo een situatie zou doen: onderweg naar huis een tussenstop maken in de Stoffenkamer voor een half metertje. Haar oogjes blonken bijna even hard als de oud roze glinster elastiek uit de Veritas toen ze zag wat er in het zakje zat. 


Ondertussen werd het stofje een eenvoudig rimpelrokje dat zo werd afgewerkt dat het niet kan kriebelen aan gevoelige kindervelletjes.


Ik zocht in de kast naar passende outfits en vond er zowaar twee. Welke geniet jullie voorkeur?







 

11 opmerkingen:

  1. Super leuk! En ja hoor, dezelfde elastiek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vanaf dag 1 verliefd op de zomerzwanen, maar ik durfde nog niet knippen :-) Goed idee om de naad zo af te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, hoe deed je dat precies om die naad zo af te werken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet ook steeds hard nadenken als ik bezig ben ;)
      En omdat foto's zoveel meer zeggen dan woorden giet ik het dit weekend in een mini-tutorial.

      Verwijderen
  4. Heel leuk, en ik wil ook wel weten hoe je die naad zo deed, want die truc ken ik precies nog niet... De zomerzwanen waren bij mij wel direct grote liefde, ik heb ze dan ook gespaard tot een bijzondere gelegenheid, nl toen we recent trouwden :-) (te zien op m'n blog: http://lilliepawillie.wordpress.com). Ik blijf verliefd op dat stofje!! Het rokje vind ik ook heel,leuk en ik vind de eerste combinatie het mooist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig.. jij kunt een eigen zaak beginnen. Zo mooi gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! En ja, naar onze dochters moeten wij luisteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe leuk is dat, je kast opendoen en zowaar twee outfits vinden,
    ik vind die met het oranje topje meer afsteken!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen